عوامل لرزش فن
نوشته شده توسط : سینا

بالانس دینامیک فن

فن های یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده فرایند تولید هستند و در صورتی که با مشکل مواجه شوند، می توانند کل فرآیند تولید را با اخلال مواجه کنند. اما عوامل مختلفی باعث می شوند که فن دچار لرزش و یا اینکه دچار سروصدای زیاد شود، تمامی این عوامل باید ابتدا بررسی شوند و سپس نسبت به بالانس فن اقدام شود. چون فن دچار نابالانسی می شود تمامی این عوامل را به وجود می آورد و در صورتیکه این مورد برطرف نشود این مشکلات پا برجا خواهند بود و در نهایت موجب ایجاد اخلال و مشکل برای قطعات دیگر نیز می شود، اما این کار باید توسط چه کسی انجام شود و چه فردی می تواند چنین کاری را انجام دهد؟ در واقع کارشناس بالانسی که قصد دارد فن مورد نظر را بالانس کند باید با توجه به حساسیت فن مدرک سطح یک تا سه آنالیز ارتعاش را داشته باشد که بتواند به خوبی عامل به وجود آورنده این مشکل را شناسایی و آن را برطرف کند.

چه عواملی موجب لرزش فنی می شود؟

عوامل مختلفی وجود دارند که تمامی آن ها در کنار هم ممکن است که باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شوند ولی برخی از این عوامل به طور خاص روی فن تاثیر می گذارند و موجب نابالانسی و لرزش آن می‌شوند. به طور مثال عواملی مانند بالانس نبودن پولی فن یا الکتروموتور، لقی پایه های فن، مشکلات تسمه و عیب پیدا کردن یاتاقان ها از جمله مواردی است که موجب نابالانسی فن می شود. اگر قصد داشته باشید تا چنین موردی را برطرف کنید باید فردی که این وظیفه را بر عهده بگیرد که به خوبی به تمامی این عوامل مسلط باشد و بتواند آن ها را برطرف کند. در سمت دیگر اگر فن مورد نظر بالانس نشود مشکلات بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد که برخی از این مشکلات عبارتند از: افزایش تنش در شفت، بالا رفتن دما در یاتاقان ها و در نتیجه کاهش عمر فن و یاتاقان ها، پاره شدن زود هنگام تسمه، ایجاد سر و صدای زیاد و دیگر عواملی که تمامی آن ها به علت نابالانسی فن به وجود می آیند.

بهترین راهکاری که می توانید در پیش بگیرید این است که از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید و اقدام به بالانس فن کنید. با استفاده از شیوه‌های مختلف این نابالانسی برطرف می‌شود که فرد متخصص با توجه به حساسیت و مشکلی که به وجود آمده با استفاده از بالانس دینامیکی فن یا بالانس استاتیک، این مورد را برطرف می‌کند. در نهایت حتماً نیاز است بدانید که در صورتی که به این مورد توجهی نشود هزینه‌های بیشتر و در ادامه باعث ایجاد مشکلاتی در سایر قطعات نیز می شود.

جمع بندی

در این جا عوامل مختلفی که باعث لرزش فن می‌شوند را مورد بررسی قرار دادیم و به طور کامل توضیح دادیم که چرا باید نسبت به بالانس فن اقدام کرد. اما بهتر است همیشه از راهکارهایی استفاده کنید که بتواند در مدت زمان کوتاهی و با هزینه های کمتر این مشکل را برای شما برطرف کند. به همین دلیل بهتر است که از کارشناسانی کمک بگیرید که در این زمینه مهارت کافی را داشته و به خوبی بتوانند نسبت به شناسایی عوامل لرزش اقدام کنند. لرزش فن یکی از مهمترین دلایلی است که فرآیند تولید را با مشکل مواجه می کند و بهتر است که در مدت زمان کوتاهی به آن رسیدگی شود.




:: برچسب‌ها: بالانس دینامیک فن,بالانس فن ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 0 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: